Az okostelefon-felhasználók sok esetben szembesülnek készülékeiket érintő, kisebb-nagyobb problémákkal, melyek nagy része szoftveres eredetű, és könnyedén megoldható. Általánosan problémás lehet például a fényképező funkció, melynek egyik jól ismert hibája a fókuszképtelenség. Ez a hiba az esetek többségében egyáltalán nem végzetes, és akár otthon is megoldható. Ebben a bejegyzésben azt a néhány egyszerű lépést mutatjuk be, melyek segítségével mi is gyorsan és egyszerűen segíthetünk mobilunk fényképezőgépének fókuszképtelenségén.
Tisztítsuk meg a lencsét!
Ha a telefon fényképezőgépének problémái vannak a fókuszálással, a fényképek és a videók elmosódottnak tűnnek. Az első logikus lépés, hogy próbáljuk megtisztítani telefonunk lencséjét, hiszen lehetséges, hogy külső szennyeződés okozza a fókuszképtelenséget.
A tisztításához használjunk száraz mikroszálas kendőt vagy nedves törlőkendőt. Ha végeztünk, indítsuk újra a fényképezőgépet és ellenőrizzük, hogy a művelet eredményes volt-e. Ha a probléma továbbra is fennáll, folytassuk a következő lépéssel.
Indítsuk újra a telefont!
A telefon újraindítása sok szoftverprobléma megoldása lehet, hiszen lehetővé teszi eszközünk frissítését. Elég, ha ki- és bekapcsoljuk a készüléket, de ha szükségét érezzük, az akkumulátort is eltávolíthatjuk, majd újból visszahelyezhetjük a telefonba. Ha az okostelefon újraindítása sem hoz eredményt, folytassuk tovább a következő lépéssel.
Takarítsuk ki a Kamera alkalmazás gyorsítótárát!
A kamerával kapcsolatos problémák egyik okozója lehet a szükségtelen gyorsítótár-fájlok felhalmozódása. Ahhoz, hogy a gyorsítótárat megtisztítsuk a hulladéktól, a következőt kell tennünk:
Nyissuk meg a telefon Beállítások menüjét. Ezután lépjünk az „Alkalmazások és értesítések” fülre. Itt nyissuk meg az „Alkalmazások” elemet, és a megjelenő a listából válasszuk a „Kamera” lehetőséget. Ezután kattintsunk a „Memória” elemre, és válasszuk a „Gyorsítótár törlése” lehetőséget.
Gyorsítótárunk rendszeres karbantartásának egyszerűbb módja lehet, ha letöltünk egy kifejezetten erre a célra tervezett alkalmazást, melynek segítségével akár napi, vagy heti gyakorisággal is eltávolíthatjuk telefonunkról a feleslegesen felgyülemlett, ideiglenes fájlokat.
Ha sikerült törölnünk a gyorsítótár elemeit, ellenőrizzük, hogy a probléma továbbra is fennáll-e. Ha ez a megoldás sem működött, lépjünk tovább a következő pontra.
Frissítsük az alkalmazásokat!
Az elavult alkalmazások az Androidon a rendszerproblémák általános forrásai lehetnek. Nincs ez másképp a fényképezőgép esetében sem, éppen ezért kameraproblémák esetén érdemes frissíteni idejétmúlt alkalmazásainkat.
Nyissuk meg a Google Play Áruház alkalmazást az eszközön, majd kattintsunk a Menü ☰ elemére. Ezután válasszuk a „Saját játékok és alkalmazások” menüpontot. Ha bármely alkalmazás frissítésre szorul, válasszuk a „Frissítés” lehetőséget.
Ha ez sem oldja meg a problémát, itt az ideje annak, hogy az utolsó, lehetséges megoldási pontra ugorjunk.
Távolítsuk el a problémás alkalmazást!
Lehetséges, hogy fényképezőgépünk hibás működését egy másik, problémás alkalmazás okozza. Ha nemrég telepítettünk egy programot, távolítsuk el és ellenőrizzük, hogy a hiba megoldódik-e.
Amennyiben igen, szerencsénk van, és a kamerával kapcsolatos problémákat valóban csak egy megbízhatatlan applikáció okozta. Abban az esetben azonban, ha a fenti módszerek egyikével sem sikerült elérni a kívánt eredményt, a probléma összetettebb lehet, és a telefon mechanikai károsodásából származhat. Ilyenkor telefonunkat érdemes elvinnünk egy szervizbe, ahol a szakember megvizsgálják a hiba okát, és lehetőség szerint orvosolja is azt.