Mi a teendőd, ha a telefonod nem talál mobilhálózatot?

nincs szolgáltatás a telefonon


Amikor a mobil készülék elveszíti a kapcsolatot a mobilhálózattal, még az olyan alapfunkciók sem működnek, mint a híváskezdeményezés vagy az sms vagy mms küldés. Mit kell tenni, ha ez a probléma felmerül? Leírtuk számodra, csak olvass tovább!

Nincs jel vagy gyenge jel?

Nézd meg a vételerősséget jelző vonalkák számát a készüléked kijelzőjének jobb sarkában. Ha csak egy vonal látható a jelerősség-skálán, akkor a telefonod bár csatlakozik a mobilhálózathoz, de nagyon gyenge és akadozó a vétel. Ebben az esetben a megoldást a következő cikkben olvashatod: „Hogyan javíthatsz a telefonod hatótávolságán?

Mi a teendő, ha a telefonod nem találja a hálózatot?

Ha a telefon képernyőjén semmilyen, a térerőt jelző vonal nem látható, próbálkozz az alábbi lépésekkel:

1. Állítsd vissza a telefonodat alaphelyzetbe (könnyű alaphelyzetbe állítás, azaz soft reset).

Először is kapcsold ki a telefont! Kapcsold ki és be a telefonodat, majd ellenőrizd, hogy a probléma megszűnt-e. Ha ez nem segített, próbálkozz meg a következővel:

2. Ellenőrizd a SIM-kártyát!

miért nincs hálózat a telefonon

Lehetséges, hogy valamiért a készüléked nem ismeri fel a bele helyezett SIM-kártyát, mert az elmozdult vagy rosszul lett behelyezve. Vedd ki a kártyát és ellenőrizd, hogy nem sérült-e, majd körültekintően helyezd újra be a nyílásba.

A SIM működőképességét úgy is ellenőrizheted, ha azt behelyezed egy másik készülékbe. Ha a hibát nem a SIM-kártya okozta, akkor talán segíthetnek a hiba megtalálásában a következő tippek:

3. Kapcsold ki a repülőgép üzemmódot.

Ellenőrizd, hogy az okostelefonodon nem maradt-e bekapcsolva a repülőgép üzemmód. Ha azt látod, hogy be van kapcsolva, akkor egyszerűen kapcsold ki és állítsd át azt a készüléked értesítési felületen. Ellenőrizd, hogy a probléma megoldódott-e.

Amennyiben még mindig nem talál hálózatot a telefonod, ellenőrizd, hogy az melyik hálózatot használja: 2G, 3G, 4G vagy talán LTE?

A Hálózat fül >> mobilhálózat telefonbeállításaiban keresd meg a „preferált hálózati típus” funkciót, és válaszd ki annak a hálózatnak a típusát, amellyel az eszközöd alapesetben működik (ezek az információk megtalálhatók a dobozban / a telefon kézikönyvében, valamint szükség esetén beszerezhetőek a szolgáltatótól is).

4. Frissítsd a telefonodat!

A frissítések biztosítják a csúcsteljesítményt és automatikusan képesek kijavítani egyes szoftverhibákat. Indíts el egy rendszerfrissítést (ez az opció megtalálható a beállításokban)!

Ha a fenti megoldási módszerek egyike sem működött, vidd el a telefonodat a szolgáltatódhoz vagy a készüléked márka szaküzletébe. Ott minden bizonnyal tudnak segíteni a hiba kijavításában.

A probléma megoldásához a gyári beállításokra is visszaállíthatod a telefonodat (lásd: Gyári beállítások visszaállítása okostelefonokon?), ezzel azonban törlöd az összes addig eltárolt fájlt, fotót és videót.

Amennyiben ezt a megoldást választod, érdemes még előtte készítened egy teljes mentést a készüléked memóriájában tárolt, számodra fontos adatokról és fájlokról.